Tecnologies digitals i rendiment acadèmic: realment milloren l’aprenentatge?
En els darrers anys, la presència de les tecnologies digitals a les aules ha crescut de manera exponencial. Però, realment l’ús de la tecnologia millora el rendiment acadèmic? Aquesta és la pregunta que intenten respondre García-Martín i Cantón-Mayo (2019) en el seu article publicat a la revista científica Comunicar . L’estudi analitza la relació entre diferents usos de les tecnologies digitals i el rendiment acadèmic d’estudiants adolescents en assignatures com Matemàtiques, Ciències, Llengua Castellana i Anglès. El més interessant és que no es limiten a preguntar si la tecnologia és bona o dolenta, sinó que diferencien els tipus d’eines i els usos que se’n fan: motors de cerca, wikis, blogs, podcasts o aplicacions de missatgeria, entre d’altres. Els resultats mostren que no totes les tecnologies tenen el mateix impacte. Per exemple, l’ús de motors de cerca i wikis amb finalitats acadèmiques es relaciona amb millors resultats en algunes matèries. En canvi, altres eines poden te...